سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری

به دلیل  شیوع گسترده ویروس کرونا و در پی آن اعلام قرنطینه همگانی، فعالیت‌های خارج از منزل افراد به حداقل رسیده و تمامی مدارس و دانشگاه ها و برخی ادارات تعطیل شدند، به همین خاطر استفاده از اینترنت برای برگزاری کلاس‌ها و یا انجام کارهای خود به حداکثر رسیده است. تاکنون شاهد افزایش استفاده از پلتفرم‌های مختلفی برای آموزش در فضای مجازی و همچنین راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین و دورکاری بوده‌ایم. این امر به افزایش حجم مصرفی اینترنت‌های همراه در کشور منجر شده و علاوه بر مزایا، مشکلاتی را نیز برای کاربران بسته‌های اینترنتی به همراه داشته است. از بین این مشکلات می‌توان به متحمل شدن هزینه‌های فراوان در پی مصرف شدن اینترنت به صورت آزاد اشاره نمود.


پیمان قره باغی در خصوص کاهش هزینه‌های مربوط به اینترنت‌های همراه علاوه بر استفاده از کدهای دستوری برای جلوگیری از مصرف اینترنت آزاد، عنوان کرد: معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی و ... که به صورت روزانه مجبور به استفاده از اینترنت‌های همراه می‌باشند، می‌توانند با خرید بسته‌های طولانی مدت در هزینه‌های صرف شده برای اینترنت صرفه‌جویی نمایند. بر اساس گزارش‌‌ها و بررسی‌های انجام شده، میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های طولانی مدت اپراتور‌ها از میانگین قیمت در بسته‌های کوتاه مدت پایین‌تر بوده و در نتیجه تهیه بسته‌های طولانی مدت مقرون به صرفه‌‌تر می‌باشند.

وی افزود: مشترکانی که بسته‌های اینترنتی را خریداری کردند در صورت تمام شدن حجم بسته، با پیامکی مبنی بر اعلام حجم بسیار کم باقی‌مانده و یا تمام شدن بسته مواجه می‌شوند. چنانچه افراد این پیامک را نادیده گرفته و به خرید بسته‌ای دیگر اقدام نکنند، اینترنت همراه آن‌ها به صورت آزاد مصرف می‌شود که هزینه بسیار بیشتری را به همراه دارد. بر اساس تعرفه تعیین شده، قیمت مصرف هر گیگابایت حجم اینترنت به صورت آزاد در سیم‌کارت‌ دائمی 42000 تومان و در سیم‌کارت‌های اعتباری 63000 تومان می‌باشد. با بهره‌مندی از کدهای دستوری ذکر شده، می‌توانید از مصرف شدن اینترنت آزاد و پرداخت هزینه‌های بالای آن جلوگیری کنید.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ با همکاری رگولاتوری و اپراتورهای سراسری کشور، طرحی مبنی بر کنترل مصرف اینترنت آزاد با کمک یک کد دستوری معین راه‌اندازی شده است. پیمان قره داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، علاوه بر اعلام این خبر، کدهای دستوری مربوط به هر اپراتور را معرفی نمود و جزئیات بیشتری را در این باره این چنین توضیح داد: برای فعال‌سازی طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت، مشترکان اپراتور ایرانسل از کد دستوری #3*2*3*555* و مشترکان همراه اول از کد دستوری #113*100* می‌توانند بهره ببرند. با شماره‌گیری این کدها، طرح مربوطه برای کاربران فعال شده و از مصرف اینترنت آزاد جلوگیری می‌شود.


چنانچه شما نیز برای انجام کارهای مختلف روزانه به اینترنت‌های همراه احتیاج دارید و آن را از طرق مختلف مانند اپلیکیشن‌ ایرانسل من، همراه من، رایتل من و یا کدهای مختلف خریداری می‌کنید، با استفاده از بسته‌هایی که مدت اعتبار بیشتری دارند، بودجه درنظرگرفته شده برای اینترنت همراه را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز